Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Så rätt så rätt Linda.

Av Eskil Gimerus - 29 januari 2008 09:50

Att lida igenom en lycklig period. Ja, det var vad vi på tretti-fyrtitalet fick lära oss. Någon gammal teori sade att man absolut inte fick glädjas fullt ut för dagens lycka, för då skulle "fallet" bli till katastrof när den bakom knuten lurande olyckan kom över en.

Resultat, en ständig ångest för kommande olycka.

En period, när alla barnen åkte runt med bil på nätterna, blev det omöjligt för mej att sova.  Mina ambulansår och övrigt erfarenhet, sade mej att en olycka måste hända. Bara när och vem var vad jag inte visste.

Jag gjorde ett uppgör med mej själv, att vila hjärnan, tills olyckan hänt, då jag behövde krafterna.

Nu har jag vilat hjärnan i mer än tjugo år och alla barnen lever ännu.

Mitt råd måste vara, ta motgången när den kommer och le till dess.

Eskil.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eskil Gimerus - 1 augusti 2008 08:23

Jag sitter och läser om homogruppens lidande för att de inte får vigas i kyrkor. Mänskliga rättigheter- javisst, men alla gamla tanter och farbröder som lever med sin tro djupt rotade i kyrkan då? Finns inte mänskliga rättigheter för dem??? Eskil. ...

Av Eskil Gimerus - 21 juli 2008 17:45

På tal om demokrati, har forskarna nu börjat fundera om utvecklingen, eller evolutionen vänt. Valarna son i forntiden hade kvar bakbenen som rest av tiden som landdjur, har nu åter visat utveckling av ben. Kanske mera tragiskt är att brottslighetens ...

Av Eskil Gimerus - 21 juli 2008 17:45

På tal om demokrati, har forskarna nu börjat fundera om utvecklingen, eller evolutionen vänt. Valarna son i forntiden hade kvar bakbenen som rest av tiden som landdjur, har nu åter visat utveckling av ben. Kanske mera tragiskt är att brottslighetens ...

Av Eskil Gimerus - 21 juli 2008 15:34

Det är aldrig för sent, fast i detta laget känns det som gårdagen. Ämnet är dock rykande aktuellt. I ett samtal med en genom mer än trettio år god vän, eller bästis, kom samtalet in på just detta med demokrati. Jag påpekade  att det var odemokratiskt...

Av Eskil Gimerus - 15 mars 2008 08:24

Nej Linda, så menar jag inte. Förr fanns det många tunga bitar, hur de påverkat folk och först och sist mej, vet jag inte. Vad jag reagerar på, är att samhället idag blir allt mer byggt på politisk styrning och dessutom av många politiker som mest ba...

Ovido - Quiz & Flashcards