Direktlänk till inlägg 12 januari 2008

Ett litet minne!

Av Eskil Gimerus - 12 januari 2008 16:34

En dag när jag jobbade med justering av skidlift, kom en ca. sextioårig man och frågade om där var öppet för slalomåk.

När jag berätta sammanhangen och lovat att han fick åka på egen risk allmedan liften var igång.

När jobbet var klart gick jag in i skidstugan för att fika och som mannen också kom ,bjöd jag på kaffe och frågade sedan, varför det var så viktigt att åka. Han berättade att han varit resande och på fritid brukat åka i backarna. Nu hade han fått Leverkanser och hade nån månad att orka vara i gång. Han hade hittat tröst i en dikt, som han läste upp utantill och vad jag tog fasta på var slutet på varje vers som lydde "Det är inte längden liv, det är mängden liv som räknas:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eskil Gimerus - 1 augusti 2008 08:23

Jag sitter och läser om homogruppens lidande för att de inte får vigas i kyrkor. Mänskliga rättigheter- javisst, men alla gamla tanter och farbröder som lever med sin tro djupt rotade i kyrkan då? Finns inte mänskliga rättigheter för dem??? Eskil. ...

Av Eskil Gimerus - 21 juli 2008 17:45

På tal om demokrati, har forskarna nu börjat fundera om utvecklingen, eller evolutionen vänt. Valarna son i forntiden hade kvar bakbenen som rest av tiden som landdjur, har nu åter visat utveckling av ben. Kanske mera tragiskt är att brottslighetens ...

Av Eskil Gimerus - 21 juli 2008 17:45

På tal om demokrati, har forskarna nu börjat fundera om utvecklingen, eller evolutionen vänt. Valarna son i forntiden hade kvar bakbenen som rest av tiden som landdjur, har nu åter visat utveckling av ben. Kanske mera tragiskt är att brottslighetens ...

Av Eskil Gimerus - 21 juli 2008 15:34

Det är aldrig för sent, fast i detta laget känns det som gårdagen. Ämnet är dock rykande aktuellt. I ett samtal med en genom mer än trettio år god vän, eller bästis, kom samtalet in på just detta med demokrati. Jag påpekade  att det var odemokratiskt...

Av Eskil Gimerus - 15 mars 2008 08:24

Nej Linda, så menar jag inte. Förr fanns det många tunga bitar, hur de påverkat folk och först och sist mej, vet jag inte. Vad jag reagerar på, är att samhället idag blir allt mer byggt på politisk styrning och dessutom av många politiker som mest ba...

Ovido - Quiz & Flashcards