Direktlänk till inlägg 19 januari 2008

Omjag vore ung idag?

Av Eskil Gimerus - 19 januari 2008 19:44

När man kommer upp i mogen ålder, d.v.s 80+, har man mycket fasit att tänka över.

Om jag skulle börja om från början (känns jobbigt i dagsläget) hur skulle jag då leva? Just detta att leva livet, är ju inget man avgör själv, så man får vara glad om man får besämma en del av innehållet.

Tyvärr påverkas man av en del allvetare, som vet bäst hur just du ska förfoga över dina levnadsår. Men granska noga, så finner du att de goda råden, ger kosing, just till "förståsigpåarna". Naturligtvis passar inte samma mall alla.

En del saker, har jag aldrig förstått, vad det kan ge, men det är just jag och inget att påstå som riktvärde.

Visst vet jag vad som gett mej valuta och vad jag inte fått ut något av, men det är inte så tvär-enkelt att berätta. Jag tänkte mej att ta upp en serie med granskning, hur mitt liv blev- varför och vad det gett mej.

Det får börja med nästa inlägg.  

 
 
Ingen bild

Linda Söderberg

20 januari 2008 20:45

Spännade!
Nu ska vi höra!

 
Ingen bild

monica

22 januari 2008 14:31

Jo, nog kan det vara så nog. Ofta tycks jag ha sett att förståsigpåarna kanske inte tjänar pengar på att (försöka) styra mitt liv, men väl att det tillfredställer dem själva. Fyller något tomt hål hos dem. Se så nöjda de blir när de tror att de styrt dig (vilket de inte har, men de TROR). Skönt slippa sina egna problem under tiden man engagerar sig i någon annans... Eller?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eskil Gimerus - 1 augusti 2008 08:23

Jag sitter och läser om homogruppens lidande för att de inte får vigas i kyrkor. Mänskliga rättigheter- javisst, men alla gamla tanter och farbröder som lever med sin tro djupt rotade i kyrkan då? Finns inte mänskliga rättigheter för dem??? Eskil. ...

Av Eskil Gimerus - 21 juli 2008 17:45

På tal om demokrati, har forskarna nu börjat fundera om utvecklingen, eller evolutionen vänt. Valarna son i forntiden hade kvar bakbenen som rest av tiden som landdjur, har nu åter visat utveckling av ben. Kanske mera tragiskt är att brottslighetens ...

Av Eskil Gimerus - 21 juli 2008 17:45

På tal om demokrati, har forskarna nu börjat fundera om utvecklingen, eller evolutionen vänt. Valarna son i forntiden hade kvar bakbenen som rest av tiden som landdjur, har nu åter visat utveckling av ben. Kanske mera tragiskt är att brottslighetens ...

Av Eskil Gimerus - 21 juli 2008 15:34

Det är aldrig för sent, fast i detta laget känns det som gårdagen. Ämnet är dock rykande aktuellt. I ett samtal med en genom mer än trettio år god vän, eller bästis, kom samtalet in på just detta med demokrati. Jag påpekade  att det var odemokratiskt...

Av Eskil Gimerus - 15 mars 2008 08:24

Nej Linda, så menar jag inte. Förr fanns det många tunga bitar, hur de påverkat folk och först och sist mej, vet jag inte. Vad jag reagerar på, är att samhället idag blir allt mer byggt på politisk styrning och dessutom av många politiker som mest ba...

Ovido - Quiz & Flashcards