Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

Viktiga inlägg!

Av Eskil Gimerus - 24 januari 2008 10:49

Både Monica och Linda har otroligt viktiga budskap i sina inlägg.

Om vi tar Monicas tankar om påverkan, eller styrning från andra människor, om det nu gäller skvaller eller goda råd, kan det verkligen fördärva eller skapa osäkerhet om de läggs på fel sätt. Ibland kan man undra, varför man har egna drömmar och strävanden, när det ändå är andras åsikter som gäller.

Linda: Där finns ett otroligt intressant exempel. Du skulle inte vilja för allt i världen mista något av dina "stressprojekt". Som gamling har jag fått känslan av att vi har så svårt att skilja mellan, uppgifter som tvingas på oss utifrån och som vifår inifrån.

Teres Nyström ifrågasatte, är jag en bra mor. Jag skulle verkligen vilja veta från vilken synvinkel. Är det vad omgivningen, eller vad hon känner för sitt barn.

Givetvis är det sressigt att bara mata, tvätta och sköta ett hem med barn, men "vilken investering". Jag tror att det är viktigt att fråga sig själv om det känns meningsfullt. Och det gör det.

Hade inte jag mina barn idag, vet jag inte hur jag skulle orka.

Själv har jag ibland måst "bryta igång" när det gällt ex. utryckning för jobbet nattetid. Men aldrig när det gällt familj, eller mycket nära vänner. Varför?

Det skulle vara fantastiskt om det gick att leva i dagen och känna med den fasit gamlingen har. Vi pensionärer sitter gärna och resonerar över livet som gått, men bara med varann, för vi förstår varann så bra. Till vilken nytta?

Eskil  

 
 
Ingen bild

Johan

25 januari 2008 23:34

Mycket bra tänk Morfar! :)
Man börjar undra själv...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eskil Gimerus - 1 augusti 2008 08:23

Jag sitter och läser om homogruppens lidande för att de inte får vigas i kyrkor. Mänskliga rättigheter- javisst, men alla gamla tanter och farbröder som lever med sin tro djupt rotade i kyrkan då? Finns inte mänskliga rättigheter för dem??? Eskil. ...

Av Eskil Gimerus - 21 juli 2008 17:45

På tal om demokrati, har forskarna nu börjat fundera om utvecklingen, eller evolutionen vänt. Valarna son i forntiden hade kvar bakbenen som rest av tiden som landdjur, har nu åter visat utveckling av ben. Kanske mera tragiskt är att brottslighetens ...

Av Eskil Gimerus - 21 juli 2008 17:45

På tal om demokrati, har forskarna nu börjat fundera om utvecklingen, eller evolutionen vänt. Valarna son i forntiden hade kvar bakbenen som rest av tiden som landdjur, har nu åter visat utveckling av ben. Kanske mera tragiskt är att brottslighetens ...

Av Eskil Gimerus - 21 juli 2008 15:34

Det är aldrig för sent, fast i detta laget känns det som gårdagen. Ämnet är dock rykande aktuellt. I ett samtal med en genom mer än trettio år god vän, eller bästis, kom samtalet in på just detta med demokrati. Jag påpekade  att det var odemokratiskt...

Av Eskil Gimerus - 15 mars 2008 08:24

Nej Linda, så menar jag inte. Förr fanns det många tunga bitar, hur de påverkat folk och först och sist mej, vet jag inte. Vad jag reagerar på, är att samhället idag blir allt mer byggt på politisk styrning och dessutom av många politiker som mest ba...

Ovido - Quiz & Flashcards